Голова Харківської обласної ради, президентка УАРОР Тетяна Єгорова-Луценко разом із заступницею Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Наталією Козловською, першим заступником голови Комітету ВР з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Романом Лозинським, представниками всеукраїнських асоціацій, Фонду держмайна провели робочу зустріч.
За словами Тетяни Єгорової-Луценко створення Реєстру об’єктів права власності територіальних громад є важливим для підвищення ефективності управління комунальною власністю та забезпечення прозорості й підзвітності органів місцевого самоврядування. Відсутність єдиного реєстру спричиняє хаос у системі обліку комунального майна. Це ускладнює процеси управління, оренди та продажу об’єктів. Особливо ця тема цікава прифронтовим регіонам, де щодня росте цифра зруйнованих обʼєктів.
«На прикладі Харківської обласної ради можу сказати, що в нас понад 250 комунальних підприємств, закладів та установ. Ми приймали програму щодо створення Реєстру ще перед початком повномасштабного російського вторгнення, робили технічне завдання, залучали фахівців. За підрахунками ціна питання створення Реєстру (з інвентаризацією) – 20 мільйонів гривень. А якщо це всі обласні, районі ради та громади? – кошти суттєві, погодьтесь. Маємо розуміти, що не кожному бюджету під силу таке навантаження.Тому щодо фінансування повинні чітко визначитись: чи це буде підтримка держави і загальна стратегія, чи робота має відбуватися на місцях, і в такому випадку – яким саме чином», – зазначила Тетяна Єгорова-Луценко.
Вона також зауважила, що Українська асоціація районних та обласних рад готова долучатись до плідної роботи, адже створення Реєстру дозволить уніфікувати дані про всі об’єкти комунальної власності. У підсумку: це сприятиме їх ефективнішому використанню, залученню інвестицій, підвищенню дохідності від оренди та продажу, а також оптимізації витрат на утримання об’єктів, територіальні громади матимуть ресурс для розвитку інфраструктури.