Начальниця відділу з питань запобігання та виявлення корупції виконавчого апарату Харківської обласної ради Томіла Погуляєва нагадала про те, що кампанія декларування за 2024 рік стартує 1 січня і триватиме до 31 березня 2025 року.
Також вона наголосила, що завдяки новій функції «Автозаповнення декларації» подавець може швидше і простіше заповнювати декларації, мінімізуючи ризики помилок. Цю інновацію запровадило Національне агентство з питань запобігання корупції у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Функція автозаповнення дозволяє автоматично переносити дані про майно та доходи декларанта і членів його сім’ї, які вже є у розпорядженні державних реєстрів. Це прискорює процес заповнення декларації, а також дає змогу виявляти помилки чи неактуальну інформацію в реєстрах.
Процедура складається з трьох основних етапів:
- Збір інформації через застосунок «Дія»:
- декларант визначає період та членів сім’ї;
- отримує підтвердження від членів сім’ї через застосунок «Дія»;
- формує довідку «Дані для декларації».
2. Перенесення даних у чернетку декларації із запропонованих обʼєктів декларування:
- створити чернетку декларації (нову або на основі попередньої);
- натиснути кнопку автозаповнення;
- обрати об’єкти із запропонованих;
- перевірити обрані об’єкти на достовірність даних.
3. Підтвердження та подання декларації:
- перенесення обраних даних до чернетки декларації;
- перевірка на дублі, видалення неактуальних даних;
- доповнення декларації за потреби та її подання.
Важливо! Автозаповнення не звільняє декларантів від обов’язку самостійно зазначати інформацію, яка відсутня в реєстрах. Довідку «Дані для декларації» можна формувати лише один раз на рік.
Переваги нової функції:
- економія часу (менше часу на збір даних та заповнення декларації);
- мінімізація помилок (автоматизоване перенесення даних знижує ризик одруківок);
- актуалізація інформації (можливість виявляти і виправляти помилки в реєстрах).