Засідання пройшло під керівництвом голови Комітету Олени Шуляк та голови підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування Комітету Віталія Безгіна.
Розглянули правки до законопроєктів:
▫️ № 10284 – щодо забезпечення належної оплати праці за додаткове навантаження посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування, залучених до участі в проектах (програмах), що фінансуються за рахунок коштів бюджетної підтримки, допомоги i грантів Європейського Союзу, урядів та/або муніципалітетів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ. Рекомендовано до першого читання;
▫️ № 9518 – щодо удосконалення правових умов функціонування інституту старости в умовах повномасштабної збройної агресії проти України, тимчасової окупації частини території України, дії правового режиму воєнного стану, а також вирішення законодавчих недоліків, які існують в чинному законодавстві України про місцеве самоврядування.
«Законопроєкт рекомендовано до другого читання. Зокрема, передбачається, що в громадах з невеликою кількістю населення зможуть створюватись старостинські округи із населенням від 200 осіб; голова громади зможе призначати в.о. старости у разі мобілізації або відсутності чинного старости; скасування громадських обговорень до завершення воєнного стану», – зазначила голова Харківської обласної ради, президентка УАРОР Тетяна Єгорова-Луценко.
Також розглянуто законопроєкт № 9559-Д – щодо розширення повноважень ОМС з фінансової та матеріальної підтримки сектору безпеки і оборони України, забезпечення можливості призначення сільського, селищного, міського голови на посаду начальника відповідної військової адміністрації населеного пункту без звільнення із займаної посади, надання можливостей проводити дистанційні засідання місцевих рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, постійних депутатських комісій. Рекомендовано до другого читання:
⁃ вирішено питання онлайн-засідань для органів місцевого самоврядування (крім земельних);
⁃ врегульовано питання суміщення посади голови громади на начальника військової адміністрації;
⁃ легалізація підтримки ОМС військових.